Νέα έρευνα προτείνει το πολύ 1 ώρα gaming ή πλοήγηση στο Internet για τα μικρά παιδιά

Με το άλμα της ανθρωπότητας στην ψηφιακή εποχή τα προτερήματα που δόθηκαν απλόχερα στην κοινωνία αφενός εξυπηρέτησαν αμεσότερα τις καθημερινές ανάγκες της αφετέρου αποτέλεσαν τον ακρογωνιαίο λίθο για εξέλιξη και σημαντική πρόοδο. Οι γενιές που βρέθηκαν στο μεταίχμιο της ψηφιακής μετάβασης έχουν επίγνωση των κινδύνων που εγκυμονούν, όταν πραγματοποιείται κατάχρηση και όχι χρήση. Τι συμβαίνει, όμως, όταν οι νέες γενιές και πιο συγκεκριμένα τα μικρά παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη μαγεία του ψηφιακού κόσμου;

Πολλοί γονείς εκφράζουν τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς τους για τα μέσα κοινωνικά δικτύωσης και τα video games, καθώς παρατηρείται ένας εθισμός που έχει ως αποτέλεσμα την απόσπαση της προσοχής των μικρών μας φίλων από ουσιαστικές ενασχολήσεις που θα συμβάλλουν σημαντικά στην ανατροφή τους και την τοποθέτηση των σωστών θεμελίων για την μετέπειτα ζωή τους.

Η μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Computers in Human Behavior αποδεικνύει ότι οι έγνοιες των γονέων όχι μόνο δεν είναι αβάσιμες αλλά ανοίγουν τον δρόμο για περαιτέρω σκέψη σχετικά με το αν τα παιδιά τους πρέπει να χρησιμοποιούν την τεχνολογία και σε ποιο βαθμό. Η μελέτη διεξήχθη χρησιμοποιώντας δεδομένα από περίπου 10.000 παιδιά μέσης σχολικής ηλικίας στην Κίνα και ερεύνησε τη συσχέτιση του χρόνου παραμονής στις ψηφιακές οθόνες και στους σχολικούς βαθμούς των παιδιών και όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων είναι άρρηκτα συνδεδεμένα μεταξύ τους.

Σύμφωνα με την μελέτη, η χρήση της τεχνολογίας ως μέσο ψυχαγωγίας αντί της ενασχόλησης τους με μία σχολική εργασία μπορεί να ασκήσει μέγιστη επιρροή σε πολλά παιδιά. Με βάση τα δεδομένα, οι ερευνητές τόνισαν ότι η επαφή των παιδιών με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή με video games ή με οποιοδήποτε ψηφιακό μέσο που υπερβαίνει τα <60 λεπτά τις καθημερινές και τις <4 ώρες τα σαββατοκύριακα ορίζεται ως «υπερβολική χρήση της τεχνολογίας» για τα παιδιά. Μάλιστα, οι ερευνητές αναφέρουν ότι τα συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα είναι υπεύθυνα για την «πτώση» των σχολικών βαθμών των μαθητών στο σχολείο.

Όπως δήλωσε η Vivien (Wen Li) Anthony, επικεφαλής της μελέτης,

Η διαδραστική τεχνολογία χρησιμοποιείται ευρέως για την προώθηση της παιδικής πρόσβασης και επίτευξης της εκπαίδευσης. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, η τεχνολογία ήταν απαραίτητη για τη διευκόλυνση της εξ αποστάσεως μάθησης. Ταυτόχρονα, υπάρχει μια αυξανόμενη ανησυχία ότι η υπερβολική χρήση τεχνολογίας, ιδίως για ψυχαγωγία, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την εκπαιδευτική ανάπτυξη των παιδιών διευκολύνοντας τις ανεπιθύμητες συνήθειες μελέτης και μειώνοντας τον χρόνο που αφιερώνεται στις μαθησιακές δραστηριότητες.

Το γεγονός πως δεν χάθηκε η επαφή με την εκπαίδευση κατά τη διάρκεια της πανδημίας με βασικό σύμμαχο την τεχνολογία δεν αμφισβητείται από κανέναν. Το γεγονός όμως ότι τα παιδιά είχαν ακατάπαυστη πρόσβαση σε υπολογιστές, smartphones και tablets εγείρει πολλά ερωτήματα.

Ωστόσο, η μελέτη δεν παροτρύνει τους γονείς να απαγορεύσουν καθολικά τη χρήση του διαδικτύου ως μέσο ψυχαγωγίας. Αντιθέτως, αναφέρει ότι τα παιδιά που έπαιζαν video games και χρησιμοποιούσαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης λιγότερο από μία ώρα τις καθημερινές ημέρες αποδείχθηκαν πιο πρόθυμα να ασχοληθούν με τις σχολικές δραστηριότητες με αποτέλεσμα την ενίσχυση της γνωστικής ανάπτυξης τους.

*Ακολουθήστε το Techgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα!

[via]

Loading